اظهارنظر گروسی در مورد وقفه در مذاکرات ایران و آژانس شهباز شریف: خاطره سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان همیشه زنده می‌ماند + فیلم ابلاغ پیام تسلیت ملت و دولت قطر به رهبر انقلاب و ملت ایران آمریکا و انگلیس ۶ بار فرودگاه «الحدیده» یمن را بمباران کردند (۲ خرداد ۱۴۰۳) مقایسه جالب تصاویر تشییع شهید رئیسی با مراسمات دهه شصت + تصاویر «باقری‌کنی» با حکم مخبر سرپرست وزارت خارجه شد مقامات کدام کشور‌ها برای ادای احترام به تهران آمدند؟ (۰۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | ادای احترام معاون نخست‌ وزیر افغانستان به رئیس‌جمهور شهید و همراهان انتصاب «سیدمحمود حسینی‌پور» به سمت سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور ویدئو | ادای احترام وزیر مسکن و فرستاده ویژه مالدیو پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان امیر قطر وارد تهران شد + فیلم وزیر خارجه کویت عازم ایران شد وزیر خارجه بلاروس وارد تهران شد + عکس معاون اجرایی رئیس جمهور: پیکر آیت الله رئیسی فردا پیش از مغرب به خاک سپرده خواهد شد + فیلم وزیر خارجه مصر برای اولین‌بار به تهران آمد ویدئو | نوه‌های شهید رئیسی در آغوش رهبرمعظم انقلاب فرماندار مشهد: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در سایر استان‌ها برای حضور در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور ثبت‌نام کرده‌اند + فیلم ویدئو | ورود نخست وزیر سوریه برای شرکت در مراسم گرامیداشت شهید جمهور و شهدای همراه ویدئو | ورود رئیس مجلس لبنان برای شرکت در مراسم گرامیداشت شهید جمهور
سرخط خبرها

قالیباف: معیشت دغدغه مجلس است| توافق دولت و مجلس برای حذف شرکت‌های واسطه در طرح ساماندهی کارکنان دولت

  • کد خبر: ۱۱۴۲۶۳
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
  • ۱
قالیباف: معیشت دغدغه مجلس است| توافق دولت و مجلس برای حذف شرکت‌های واسطه در طرح ساماندهی کارکنان دولت
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه معیشت دغدغه مجلس است، گفت: در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، دولت و مجلس توافق دارند به سمتی بروند که شرکت‌های واسطه را حذف کنند و با ایجاد امنیت شغلی آن‌ها را تبدیل به قرارداد معین کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد نیک‌بین در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی کلیات تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در تذکری گفت: با توجه به دستورکار‌های این روز‌ها و هفته‌های مجلس باید بگویم که اگر این موارد بررسی نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دستور‌هایی که گره‌های مهم از کار‌های اساسی مردم، معیشت آن ها، معلمان و یا کارگران ساختمانی باز کند باید در دستورکار قرار گیرد، اگر نیاز به استیضاح است باید در دستور قرار گیرد همچنین اگر به تذکر، تنقیح، تصویب قوانین یا حذف قوانین زائد نیاز است باید در دستور بیاید.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس افزود: تشکیل سازمان پدافند غیرعامل دردی از درد‌های مردم را درمان نمی‌کند البته من دغدغه مجلس را می‌دانم لذا از هیات رئیسه می‌خواهم که وقت مجلس را صرف موارد غیرضروری که نیاز کشور نیست، نکند. هر چند سازمان پدافند غیرعامل مهم است، اما در حال حاضر کار خود را با تشکیلات فعلی می‌تواند انجام دهد.

وی یادآور شد: پدافند غیرعامل باید به عنوان یکی از پیوست‌های مطالعاتی ساختمان سازی در کشور قرار گیرد، اما تشکیل سازمان جداگانه با تشکیلات عریض و طویل و کارمندان بسیار خلاف کوچک سازی دولت است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، با تاکید براینکه پدافند غیرعامل یکی از موضوعات حیاتی کشور است، گفت: همین چند وقت قبل در مشکلات فنی مانند توزیع و کارت بنزین و حمله سایبری به شهرداری تهران دیدیم که این مسائل مرتبط با بحث پدافند غیرعامل بود، همچنین بسیاری از ساختمان‌های ما که دچار مشکل شدند مرتبط با همین موضوع هستند.

رئیس مجلس یازدهم تصریح کرد: با توجه و عنایت مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل یک دهه است که کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد، اما نیازمند یک قانون هستیم.

وی یادآور شد: در بحث کارگران ساختمانی کلیات آن به تصویب رسید، موضوع معیشت نیز دغدغه مجلس است، همین در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که چند دقیقه پیش کلیات آن تصویب شد، دولت و مجلس توافق دارند که به سمتی بروند که شرکت‌های واسطه را حذف کنند و با ایجاد امنیت شغلی آن‌ها را تبدیل به قرارداد معین کنند تا بتوانند کارشان را انجام دهند.

قالیباف افزود: در کمیسیون زحمت بسیاری برای طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشیده شده لذا این مسیر را پیش می‌بریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
ابطال دادنامه 179 دیوان عدالت اداری
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->